BİR GÜZEL ÇİFT

BİR GÜZEL ÇİFT

16 Haziran 2012 Cumartesi

TAVSİYELER-I


Bebek alış-verişine uzuuun bir listeyle çıkmış,ne lazımsa toplayıp dönmüştük.Karnı burnunda bi şekilde alışveriş ne kadar zor olsa da hayatımın en güzel alışverişiydi o :) beni okuyan anne adaylarına belki bi fikir olur diye yazıyorum bu yazıyı.Bebek doğmadan alıpta sonradan elimizi bile sürmediğimiz şeylerden bahsedeyim önce.Daha sonra da en çok kullandıklarımı,vazgeçemediklerimi yazıvereyim;

1.Göğüs Pedi;Alış veriş listemde vardı aldım.Paketi açmadım bile zira öyle sular seller gibi akmadı sütler :) Elimde bir adet 60’lık Chicco Anti-bakteriyel göğüs pedi ve Lonsinoh göğüs pedi var.Dediğim gibi paketler hiç açılmadı.İhtiyacı olan varsa hemen yazsın göndereyim tepe tepe kullansın :) Demek ki neymiş göğüs pedi almak için acele etmeyiniz…

2.Lansinoh lanolin göğüs kremi;Öyle çok tavsiye ettiler ki bu kremi koşa koşa gidip aldım.İlk günler kullandım da…Ama göğüs ucu yaralarından kurtulamadım tabiî ki :( bir de bu kremi silmeden emzirebiliyorsunuz  ya benim minik nefret etti o kremden.Hemen sildim ve bi daha krem filan sürmedim.Onun yerine bebeğimin memeyi doğru kavramasını sağladım.Gece gündüz emzirmeme rağmen bir daha yara filan olmadı çok şükür…

3.Banyo küveti filesi;Soğuk kış günlerinde küveti çok kullandık ama filesini bir kez kullanıp kaldırdık.File olayı uymadı bizim bebiye :)Zaten ilk zamanlarda banyo yaptırırken öyle çok ağlıyordu ki banyo günlerinde perişan oluyorduk.Şimdilerdeyse tam bir su kuşu,hergün baba oğul dalıveriyorlar duşun altına.Gülücüklerle yapıyor banyosunu :)

4.Saç fırçası ve tarak;Öyle saçlı başlı doğmadı bebi.Her bebek kadar saçı vardı.Sonra onlar döküldü yerine yenileri çıktı,çıkıyor.Hatta babası oğlumuzun saçlarına şekil verip onları dimdik yapmaya bile başladı :) İlerleyen zamanlarda kullanacağız inşallah tarak ve fırçayı…

5.Alt Değiştirme Minderleri;Rengarenk,şekil şekil aldım bunlardan.Öyle güzeller ki insan dayanamıyor alıyor :) Oysa onlara o kadar çok para vermeye gerek yokmuş,çünkü en çok kullan at alt açmaları kullanıyorum…

6.Emzik;Bebek bir aylık olduktan sonra emzik kullanılabilir dedi dr.umuz.Ama ben çok çaresiz kaldığım zamanlarda daha bir ay dolmadan sundum emziği bizim miniğe.Sevmedi,almadı hatta tiksindi emzikten.Sonraki zamanlarda ara ara yine denedim,başka başka emzikler aldım olmadı.Sevmedi,sevemedi…kullanamadığımız bi sürü emzik kaldı elimizde :)

7.Oda termometresi;Bizim minik kış bebeği olunca oda sıcaklığını ayarlamak önemliydi.Termometresini de almıştık ama ilk günler kullanıp kaldırdık kenara…

Şimdilik aklıma gelenler bunlar…Büyük bir alış veriş yapıp sadece bunları kullanamayıp bir kenara kaldırmışım :) inşallah en kısa zamanda en çok kullandıklarımızı hatta vazgeçemediklerimi de yazacağım…

Neşeniz bol olsun…

12 yorum:

SEVECEN dedi ki...

AMANIN BEN O GÖGÜS PEDLERİ OLMADAN DURAMIYORUM..AKAAYYYII GİDİYİİİ VALLA KULLANMIYORSAN BANA POSTALA BACIM:)

Cafe Portakal dedi ki...

bebiş nasıl büyüdümü?
sevgiler

ikibocekbircicek dedi ki...

biçoğuna katılıyorum .. insan bi heves bi daha hiç bişi almaya çıkamaz gibi kaybedio kendini :))çok faydalı bi post olmuş cidden ... bazı malz kişiden kişiye değiştiği için ihtiyace binayen alınmalı ( göğüs pedi gibi aşırı kullandım)
alt değiştirme ye gelince yanlızca mothercareden çanta şeklinde olan fonksiyonel bişi almıştım anne adaylarına şiddetle tavsiye ederim. fermuarlı gözü var çok pratik... devamını bekliorum ... sevgiler

Filiz dedi ki...

Ayşenur'cum göğüs pedlerini bana gönderebilirsin:)en çok kullandığım şey aylardır:)şaka şaka yaaa..sakla sen onları ikinciye lazım olur şekerim değil mi ama:)o alt açmaları ben de kullanmadım.ama banyo filesi çok işime yaradı.özellikle kendi başıma yıkarken..öpüyorum canım sevgiler..

ilknurs dedi ki...

merhaba yazdıklarını saskınlıkla okudum ve bır sey daha ogrendım demekkı her bebek aynı degılmıs cunku lasınoh benım kurtarıcım oldu 1 kutu bıtırdım 2. alıcam gogus pedı desen dayanmıyo hatta o pedlere talıbım fıle sımdıye kadar kullanmadım ama alıcam tarak kullanıyoruz kullan alt bezler gercekten cok pratık emzık ıse bızımkıde hıc hoslanmıo ama benım kurtarıcım oldu bende 1 ay dolmadan sunmak zorunda kaldım cunku cinnet gecırmıstım.. neyse o pedlere talıbım maıl adresım ilknursilik@gmail.com bana bu adresten ulasabılırsın...

ilknurs dedi ki...

yazdıklarını saskınlıkla okuudum ve bır sey daha ogrendım demekkı her bebek aynı degılmıs.lansınoh krem benım hayatımı kurtardı paramparca goguslerımı o ıyılestırdı 1 kutu bıttı 2. alıcam gogus pedlerıne gelınce ped dayanmıyo bana hatta o pedlere talıbım fıle bende kullanmadım ama alıcam artık kullanma vaktı geldı sanırım alt degıstırme pedlerı gercekten cok pratık termometro ben kullanmadım gereksız geldı bana hep emzık ıse bende 1 haftalıkkken sundum emzıgı cunku cınnetlık olmustuk bızımkıde sevmıo hoslanmıo ama emmek zorunda susması ıcın :)) tarak ve fırcada kullanıyorz gercekten cok farklıyız :)) her bebek bızımkı gıbı sanıyordum :)) neyse o pedlere talıbım maıl edresımden bana ulasabılırısın ilknursilik@gmail.com

bir güzel çift dedi ki...

Sevecen ve İlknur;arkadaşlar yazıyı yazdım ama bi daha dönüp yorumlara bakamadım.sağolsun bebi izin vermiyo ki.Allah sütünüzü daha bol etsin,bebişlerinize yarasın.şimdi ben bu pedleri göndercem ama böyle iki yorum gelince napacağımı şaşırdım.Keşke elimde iki tane olsa da ikinize de yollasam.ya iki ye bölüp 30 ar tane yollıcam size yada en çok kime lazımsa ona yollıcam.napacağımı şsşırdım kaldım :)

ilknurs dedi ki...

canım keske ıhtıyacın olsaydıda vermek paylasmak zorunda kalmasaydın sevecenınde ıhtıyacı var benımde cok ıhtıyacım var burada karar senın yarıya bolmek veya tamamı gondermek karasız kalma paylasmak ıstemen gondermek ıstemen dusunmen bıle yeter bebegınıde saglıkla buyut bu arada park yatagın kodunu yazamısın ve kendılığınden otomatık olarakmı sallanıyo yoksa kendımızmı sallıoz erak ettım sevgılerle...

bir güzel çift dedi ki...

İlknurs;ilk aklıma gelen yarıya bölüp ikinize de göndermekti.Öyle yapacağım inşallah,haklısın keşke bana da lazım olsaydı o pedler ama benim sütler akmayan cinsten,neyse bebi doysun da başka bişey istemem :) çok naziksin,çok teşekkür ediyorum.adresin bana ulaştıktan sonra dışarıya çıktığım ilk fırsatta yollayacağım.bu arada park yatağın kolilerini depoya kaldırmıştık kodunu bulamadım,ama e bebek ten almıştık,siteyi inceleyeyim modeli bulursam haber veririm.Otomatik değil kendimiz sallıyoruz,keşke otomatik olsaymış:)) ama ana kucağı otomatik olarak kendi sallanıyor...bizden de sevgiler...

ilknurs dedi ki...

tamam canım bu bılgı bıle yeter cunku otomatık olarak sallanıp sallanmadıgını merak etmıstım gercekten kendı kendıne sallanandan olsa super olur bazen bende basında cakılı kalıorum ped mevzusuna gelınce sımdıden cok tesekkur ederım adresimi gmaıle atıcam canım hoscakal..

Adsız dedi ki...

slmlar bir güzel çift..tavsiyeler listenize bakıyorum ara ara kendi eksiklerim için..tecrübelerinizi paylaşmanız çok iyi oldu benim adıma..kararsız kaldığım,sormak istediğim konu:saç fırçası ve tarağı,ve birde tırnak makası setlerinde yaptığınız seçim..piyasada o kadar çok seçenek varki..fiyatlar arasındada hem uçurum var,hemde,kimi olumlu yorum almış,kimi olumsuz..neye göre tercih ettiniz,hangi markaları..fotoğraflardan anlamaya çalıştım ama olmadı..arada böyle ayrıntilı sorularla rahatsız ediyorum sizide :( ama kusuruma bakmazsın umarım..alışverişimi internet üzerinden yapmak zorunda olan biri olarak,güven veren kişilerden tavsiye almak beni rahatlatıyor.. teşekkürler şimdiden..hoşçakalın..

bir güzel çift dedi ki...

Adsız;ne zaman isterseni sorun lütfen,elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.ben mağaza mağaza gezip alışverişimi yapmış biri olarak o dönemde bi çok konuda epeyi bilgilenmiştim:)oğlumun tarağı ve fırçası chicco.gayet memnunum,hele bugünlerde saçları daha bir uzadı öyle güzelki saçlarını taramak :)tırnak makasımıza gelince bebek alışverişini yaparken mağaza görevlisinin tavsiyesiyle minik bi makas almıştık,markasını hatırlamıyorum ama minik bi tırnak makası olduğu için babası kocaman elleriyle kavramakta zorlanıyor miniğin tırnaklarını keserken güçlük çıkıyordu.o tırnak makası kaybolunca Ali wee nin çok tatlı bi tırnak makasını almış.bu da minik bi makas ama tutma yeri oldukça kullanışlı.tırnak makası alırken senin tarafından kolay kavranabilir olmasına dikkat et derim.İşte böyle...dediğim gibi ne zaman istersen yaz,istediğini sor...sevgilerle...

Related Posts with Thumbnails