BİR GÜZEL ÇİFT

BİR GÜZEL ÇİFT

16 Ocak 2010 Cumartesi

BENİ TÜRK HEKİMLERİNE EMANET EDİNİZ...(M.K.ATATÜRK)

Dün akşam sevdiceğim beni çok güzel bir programa götürdü.Gideceğimiz yeri ve konuyu söylediği zaman çok heyecanlandım. “acaba neler dinleyeceğiz bu akşam ?”merakıyla gittik oraya.Sevgilinin arkadaşları ile orada buluşacaktık o yüzden hazırlanma olayını biraz ağırdan almış olacağım ki biz gittiğimizde başlamıştı program.Neyse ki ilk cümleler söylenmişti henüz…



ESADER-Ege Sağlık Derneğinin düzenlemiş olduğu bu program ile “Afrika’da çocuklar sıtmadan ölmesin” diyerek İzmir’den kalkıp Tanzanya’ya giden 30 Türk doktorunun dünyanın bir ucunda ne zor şartlarda neler başardığını öğrendik…


Program Tanzanya ve ora insanını tanıtan güzel bir fotoğraf sunumu ile başlayıp fotoğrafların hikayesinin anlatımıyla güzel bir sohbet havasında devam etti.Türk doktorlarımız 0-5 yaş arası her üç çocuktan birinin sıtmadan öldüğü Afrika ülkesinde yaklaşık 4 bin cibinlik dağıtmış,10 günde 5 bin kişiye sağlık taraması yapmış,50 ye yakın cerrahi ameliyatı gerçekleştirmiş,buradan oraya 1 ton ilaç götürmüşler.


İlk başlarda oradaki yetkililer bu gönüllü doktorlarımıza endişeyle bakıp onlara itimat etme konusunda tereddüt yaşamışlar.Çünkü Türk doktorlardan önce başka ülkelerden gelen doktorların farklı amaçları varmış.Resmen oraya gidip insanların zor durumundan yararlanıp onları deneme tahtası gibi kullanmış bazıları.Kimi diş çekmeyi oradakiler üzerinde öğrenmeye çalışmış,kimi ilaçlar denemiş,kimi ameliyat pratiği yapmış.Evet inanılması güç ama bunları yaşamışlar oradakiler.Çünkü orada yapılan herhangi bir hatanın hesabını soran yok,ölenin ardından “bu neden öldü?” diye araştıran yok zaten ölüm sıradan bir olay.Hal böyle olunca Türk doktorlarına şüpheyle yaklaşmaları kaçınılmaz.



Dün akşam orada Tanzanya’ya ait fotoğraflar ekrandan aktıkça ve ben her bir fotoğraf karesini izledikçe “halimize ne kadar şükretsek azdır” diye geçirdim içimden.Hele bir de doktorların anlattığı birbirinden ilginç öyküleri dinledikçe insan hayatının hiçbir anlamının olmadığı,fakirliğin açlığın sıradan bir şey sayıldığı o bölgelerde yaşayan insanlar için yapılan bu çalışmanın hiçte azımsanmayacak bir şey olduğunu anladım.




Bir yerlerde birilerinin hiçbir menfaat gözetmeksizin tamamen Allah rızası için böylesine güzel işler yaptığını bilmek çok güzel.Buradan ESADER e teşekkür ediyor başarılarının devamını diliyoruz.Daha nice güzel,hayırlı işlere imza atmaları dileğiyle…




Neşeniz bol olsun….



7 yorum:

ablogta dedi ki...

Oraları,oralardaki fakirliği bilipte insanlığından utanmamak mümkün mü?işte oralardaki insanlar için bir şeyler yapanları görmek biraz olsun insanın içini rahatlatıyor.
her zamanki gibi çok güzel bir yazıydı.sevgilerle........

Pelin dedi ki...

sizin sayfanızda her zaman yeni bir şeyler öğreniyorum...güzel ve bir o kadar da hareketli,sosyal bir hayatınız var.eğer evlilik sizinki gibi birşeyse valla bende evlenmek istiyorum.tabi önce okul bitsinde hayırlı bi kısmet bulayım :) ne güzel bir çiftsiniz.
yazınıza gelince Tanzanya diye bir ülke mi varmış?dedim önce sonra okudukça baktım varmış ve neler yaşıyorlarmış.içim sızladı.cidden halimize ne kadar şükretsek az gelir.

bir güzel çift dedi ki...

ablogta;Evet bir yerlerde zor zamanlar varsa bi şekilde yardım eden de var.az da olsa...

Pelin;Teşekkür ederiz Pelin.Evlilik güzel şey merak etme :) Her yazımızdan yeni bir şey öğrenmen ne güzel,mutlu etti bu bizi.
Evet Tanzanya diye bir ülke var ve orada çok zor hayat yaşayan insanlar var.

bilge ve annesi dedi ki...

Ne güzel bir konuya değinmişsiniz. İnsanlar dünyada olanlar gözünün içine sokulmadıkça varlığını bilmemeyi tercih ediyor. Ama bednce doğamıza aykırı böyle yapmak. Belki bizler o insanlar için birşeyler yapamıyoruz ama en azından oraya giden doktorları takdir edebiliriz. Buda o yolda cesaretlerini daha da arttırır diye düşünüyorum. iyiki yazmışsınız

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

ESADER'in yüreğinden öpmek gerek böylesi insan insanların hala olduğunu bilmek umutla dünyaya bakmama neden oluyor.

nevbahar01 dedi ki...

ne harika insanlar var değilmi. bizler tüminsanlıktan sorumluyuz ama tüminsanlığa ancak böylekuruluşlar ile ulaşabiliriz. yardımedilecekkişi bulamıyorumdiyenler için büyük fırsat bukuruluşlar. ben de ihh nın afrikadakigöz ameliyatlarından istifade ediyorum. "istifade" diyorumçünkü sayelerinde iyibir iş başarmanın mutluluğunu yaşıyorum. iyilik önce yapanı iyileştiriyor. oradaki akrdeşlerimizin de yüzü hep gülsün inş. dediğin gibi halimiz de bin şükür. onları asla unutmamız gerekir her açıdan...

bir güzel çift dedi ki...

bilge ve annesi;haklısın böyle olaylar illaki gözümüze sokulmalıki dikkatimizi çeksin.keşke daha duyarlı olabilseydik.Bir şey yapabilmesek bile takdir etmek bile önemli...

Stil direktörü;yapılan bu güzel yardımları bilmek bir nebze olsun mutlu ediyor insanı...

nevbahar01;haklısın nevbaharcım cidden bu insanlar harika ve cidden mesleklerinin zekatlarını vermeye çalışan insanlar.Tanzanya ya gidebilmek için tam 23 saat yol gitmişler bir de orada karşılaştıkları durumlar cabası...her insanın hele hele her doktorun yapacağı şeyler değil bunlar.O yüzden takdir etmek gerekiyor...
sevgilerle

Related Posts with Thumbnails