26 Mart 2012 Pazartesi

UYKU ARKADAŞI


Uzun zamandır ne yazı yazabildim ne de sevdiğim blogları okuyabildim.Ama bu seferki vakitsizlikten değil bilgisayarımın arızası yüzünden oldu :( Eski bilgisayarım Dell beni 5 yıl idare etti ama daha 2 ay önce aldığım Asus 2.ayda servise gidip geldi.Bendeki de şans işte.Bilgisayarın yokluğundan telefondan hallettim internet işini ama kocaman ekrana alışmışken telefon ekranından blogları izlemenin hiç bi keyfi yok.O yüzden sadece twitter da takılabildim bunca zaman...

Neyse durumumu arzettiğime göre sayfama ve özlediğim bir çok bloga kavuşmanın keyfini çıkarabilirim.Bu arada son bir haftadır ailecek hastayız.Çok şükür önemli bir şeyimiz yok gribiz :(  Geçen hafta boyunca Ali evdeydi,o evde iken miniğimizle bol bol vakit geçirdik,gezmelere gittik.Benim için herşey çok daha kolay oldu.Hasta olmamıza rağmen Ali nin tüm gün bizimle olması bize çok iyi geldi.Bizim minik adamın aksırsa da tıksırsa da etrafa gülücükler saçması,babasının anlattığı şeyleri anlıyormuşçasına gözlerini kocaman açarak dinlemesi hastalığı filan unutturdu bize.Ama bu gün Ali işe gidince yine elim ayağıma dolaştı.
                                        *        *       *
Hayatınıza bir bebeğin dahil olması demek önce tüm sistemin altüst olması sonrasında da herşeyi yeniden bir sisteme oturtmak için uğraşmak demek.Biz de neredeyse iki aylık olduk ve yavaş yavaş bebeğimize bir düzen kurmaya çalışıyoruz.Ama bir seyehat,bir hastalık vs. durumlarında herşeyi baştan almak zorunda kalınabiliyor.Evet bizim için daha çok erken,henüz tam anlamıyla bir düzenimiz bile yok.Nasipse 3.ayın sonundan itibaren çok daha hummalı bir çalışma bizi bekliyor.Şu an sadece bebekle ilgili konularda minik adımlar atıyor,minik alıştırmalar yapıyoruz.İlk adımlarımızdan biri de Ahmet Tuğra ya bir uyku arkadaşı seçmek oldu.Aman ne zormuş uyku arkadaşı seçmek :) Özel bir uyku arkadaşı almadık.Zaten evde uyku arkadaşı olmaya müsait bir sürü yumuşacık oyuncağımız vardı.Onlar üzerinde tek tek düşünüp birini oğlumuzun yanına yatırıverdik.Uyku eğitimine başlamadan oğlumuz arkadaşına alışsın şimdiden dedik.Bir çok uzman bebeğin bir battaniye bir tülbent veya böyle bir oyuncakla uyumaya alışmasının faydasından bahsediyor.Farklı bir yere gidildiğinde falan uyku arkadaşını yanında gören bebek daha kolay uykuya dalabiliyormuş.Yalnız ben bebeğimin uyku arkadaşına aşırı bağlanmasını,zamanla onu yalayarak,ısırarak filan uykuya dalmasını istemiyorum.Onu yanında görmesi yeterli benim çin :)Çünkü öyle bebekler var ki bir battaniyeye filan aşırı derecede bağlanıp onu koklayarak ona sarılarak uyuyor,onlar es kaza bir yerlerde unutulduğunda yada yıkandığında filan kıyametleri koparıyor bir türlü uyuyamıyorlar.Hatta alıştıkları o battaniye zamanla kirleniyor,onlar büyüdükçe yıpranıyor ama çocuklar vazgeçemiyor ondan.Bu da hoş bir durum değil.Çocuğumuzun uyku arkadaşı olsun derken arkadaşına öyle aşırı derecede bağlanmasını istemem.

Uzun zamandır uyku arkadaşı bizim miniğimizin yanında yatıyor ama bizimkinin umrunda bile değil.Hele biraz daha büyüsün,nesneleri ayırtetmeye başlasın o zaman göreceğiz neler olacağını :) Uyku arkadaşı konusunda seçeneğimiz çoktu,bazılarını fotoğrafladım sizin için :)

Bu bizim Kurbik,bir süre ilk arabamızın arka camında bizimle birlikte Türkiye yi gezdi kendileri :) bu sevimli şeyi düşünmüştük uyku arkadaşı olarak ama gözleri,kolları,bacakları derken bizim minik adam büyüdükçe Kurbik efendiye rahat vermez gibi geldi bize :)
Bu da Fanki :) Bu arkadaş Ali nin çok güzel bir sürprizi sonucu gelmişti bana.Onu ilk gördüğümde kocaman ellerinde dünyanın en güzel hediyesiyle arabanın arka koltuğunda oturmuş bana bakıyordu :)Bu kadar kocaman olmasaydı uyurken oğluma arkadaşlık edebilirdi.

İşte cimbom.Tam uyku arkadaşı olabilecek kıvamda.Küçük,sevimli,yumuşacık bir küçük aslan :)At çantaya minik adamla gidilen her yere götür :)

Neşeniz bol olsun...

14 yorum:

Kübra'nın GÜNLÜĞÜ dedi ki...

benimde küçükken bir tavşanım vardı,
onsuz uyuyamazdım,
hala odamdadır,
gök gürlediğinde bakarım alsam mı yanıma yoksa almasam mı diye,
hayırlı haftalar canım sevgiler:))

bir güzel çift dedi ki...

Kübra;benim de bi tane beyaz ayıcığım vardı.sarılır uyurdum ama ona deli gibi bağlı değildim.bi oyuncaktı o benim için.çok severdim onu sohbet filan ederdim onunla :))kimbilir şimdi nerelerde :(

renkli kuşla herşey tadında dedi ki...

sizlerden öğrenecek çok şeyim var;uyku arkadaşı çok tatlı ya :)

bir güzel çift dedi ki...

renkli kuşla her şey tadında;çok teşekkürler.çok istememe rağmen burada prk çok tecrübemi paylaşamadım.artık eskisi kadar pc başında kalamıyorum.ne zaman bişey sormak istersen buralardayım :)

İKİ MELEK dedi ki...

bizimkiler birbirlerinin uyku arkadaşı,uykuya dalarken yanyana olmayı çok seviyorlar.

bir güzel çift dedi ki...

iki melek;e ne güzel işte.15 gün önce benim de ikiz yeğenlerim oldu :) birbirlerini uyutmuyorlar :)

Şantiyenin Gülü (Tender Lady in the construction site) dedi ki...

uyku arkadaşı fikrine bayıldım:)

bir güzel çift dedi ki...

Şantiyenin gülü;böyle cici arkadaşlar her miniğe lazım di mi? :)

gulden dedi ki...

Canım bak bu benim çok hoşuma gitti.Hem oyuncak hem battaniye değerlendirebilirsin.
http://www.ozelcan.com.tr/anne-bebek/4791-Zoobie-Aslan-Yastik-Oyuncak-Battaniye-.aspx

bir güzel çift dedi ki...

gulden;ay çok hoşuma gitti.özellikle aslana bayıldım ne sevimli bişey o öyle...uyku arkadaşı olmasa bile oyuncak olarak süper battaniye de var daha ne olsun...

Adsız dedi ki...

merhaba uzun süredir blogunuzu takip ediyorum cok hos seyler yazıyorsunuz. benimde henüz bir aylık kızım var gaz sancılarımız olmasa hayat daha güzel olacak ama su an zor bir sürecten geciyoruz sanırım.doktor dısında bir yere cıkaramıyorum hasta olur diye. size de gecmiş olsun.oyun arkadası fikri süper denemeyi düşünüyorum:))
kırkımız yeni cıktı zaman gecmiyor gibi sanki birazcık büyüse de kendi gazını kendi cıkarsa:)) sevgiler tuba...

bir güzel çift dedi ki...

Tuba;bizde tam bugün 2 aylık olduk.inan ilk zamanlar yaşadığım zorluğu,acizliği ve acemiliği anlatamam.gaz sancıları bizimde korkulu rüyamız,dr umuzun verdiği gaz damlasıyla az da olsa rahatladık şu aralar.dört gözle 3 ayın bitmesini ve gaz olayından kurtulmayı bekliyorum.bebekli hayat öyle bişeyki gittikçe çok çok çook daha güzel bi hal alıyo.mesela bizim minik iki haftadır gülmeye başladı ama ne gülmeler alıp yeniden içime sokasım geliyo.
Bu arada üşütür diye korkma,azcık bi güneşi görünce tedbirini alaraktan çıkın dışarıya,gezin,yürüyün bak sana da çok iyi gelecek bu...sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

aynen bizde iki çeşit gaz damlası kullanıyoruz o ağladıkça benim gözyasım oluyor.üzülüyorum yaa onun acizliğine içim dayanmıyor inanın bende 3 ayını bekliyorum inşallah gecer mutlu olsun kızım:)
havalar ısınsa biraz daha, hemen atacagım kendimi dısarı canakkale hala biraz soguk..inşallah gecer su gaz olayımız:D Allah kolaylık versin inşallah hepimize...sevgiler tuba:D

bir güzel çift dedi ki...

tuğba;aynen ya insanın bebeği öylece ağlarken bir şey yapamadan öylece kalakalması kadar kötü bişey yok :( Çanakkale ye kocaman sevgiler...

SELANİK

İzmir den yola çıkışımız sabah 8.30 u buldu. Yol müziklerimiz eşliğinde keyifle yol aldık. Planın ilk parçası Edirne idi. Bi gece Edirne d...