26 Ekim 2010 Salı

BİR GÜZEL ÇİFT in KİTAPLIĞI

Hafta sonu boş durmadık.Bu sefer gezip tozmadık ama yine de çok yoğun ve dolu bir hafta sonu yaşandı bizde.Mesela sürekli dağılan,bir türlü düzenlediğimiz şekli ile kalamayan çalışma odamızda değişiklikler yapıp odayı yeniden düzenledik.Odanın halısını değiştirdik,yeni tablolar astık duvarlara,fazlalık bir Tv yi oraya taşıyıp güzelce dizayn ettik.Odayı sadece çalışma odası durumundan kurtarıp çalışma+misafir yatak odası durumuna getirdik.Odamızın perdesi pembeli olduğu için odadaki tek kişilik yatağın örtüsünü,sehpa üzeri örtülerini,halıyı ve yeni tablolarımızı da pembe ağırlıklı seçip pembiş iç açıcı bir oda hazırladık :)
Bu düzenlemelerden kitaplığımız da nasibini aldı.Önce yerini değiştirdik sonra iyice dağılmış olan rafları boşaltıp kitapları çeşitli kategorilere ayırıp yeniden düzenledik.Ya da önce rafları boşalttık,kitaplığın yerini değiştirdik, sonra da kitapları düzenleyip yerleştirdik,evet aynen böyle oldu :) Odamız çok sevimli,şirin ve güzel oldu ama bizde güzelce yorulduk.Fotoğraflar onca yorgunluğun üzerine çekildiği için birkaç fotoğrafta kadrajda yamukluk var farkındayım :) Kitaplığı her zaman böyle düzenli göremiyoruz hazır düzenlemişken fotoğraflayayım istedim :) ki hala bazı raflardan çekip aldığımız birkaç kitabın yokluğu göze çarpıyor.Bu arada kitaplık bir çoğunuzun görür görmez tahmin ettiği üzere İkea Billy kitaplık.İkeanın tasarım ve renkte harika ama kalitede vasat olan ürünlerinden bir tanesi;Raflar esnedi,arkadaki sunta yamuldu vs vs işte.O zamanlar bu kitaplığı görür görmez renginden dolayı “işte bu” demiştim…Ah bu bendeki kırmızı sevdası :)
Kitaplarımız sadece bu kadar değil elbet ve biliyorum ki bu kadarla da kalmayacak.Bu kitaplığımızın raflarında da yer kalmadığı için şimdiden düşünür oldum yeni kitaplığım nasıl olsun,nereye konsun diye :) Bendeki kitap aşkının ne zaman ne şekilde oluştuğunu şurada uzun uzun anlatmıştım.İşte bu yüzden (İnşallah) kendi evime taşındığımda bir odaya boydan boya kitaplık yaptırılıp kocaman bir kütüphane oluşturulacak…
 Kitaplığın tepesindekilerden en sevimli olanı,Ali’nin hediyelerinden biri olan ve adını Fanki koyduğumuz yumuşacık maymunumuz.Kalp yastık yine Ali’nin bir başka hediyesi idi.Fanki’nin yanındaki kutuyu şuradan hatırlarsınız,hani benim el emeğim göz nurum olan :) Siyah zemin üzerine yazılmış lafzatullah ise eski öğrencilerimden bir tanesinin teknoloji-tasarım dersi için yapmış olduğu bir çalışma.Anladığım kadarıyla bunu yaparken sünger üzerine siyah kumaş geçirmiş.Yazıyı yazmak için de toplu iğneler ve sarı,minik boncuklar kullanmış.Ortaya böyle harika bir şey çıkmış.Ve bu çalışmayı yapan bir erkek öğrencimdi,bunu bitirip ders öğretmeninden 100 ü kapınca bana hediye etmişti :)



Cumartesi günü böyle oda düzenlemece akşama dışarıya çıkıp arkadaşlarla buluşmaca şeklinde geçti.Pazar günü ise bir önceki yazımda bahsettiğim aile yemeği olayını tertipledim.Yemeklerimiz enfes olunca ben acayip mutlu oldum tabi,ben mutlu olunca ailemiz mutlu oldu,güzelce yedik içtik bitirdik bir hafta sonunu böylece :) Derken haftanın ikinci gününü de tüketmek üzereyiz…haydi kolay gele :)

Neşeniz bol olsun…

21 yorum:

pembe ajandanın sahibesi dedi ki...

ne kadar güzel bi kitaplık olmuş. benimde bi odamızı kırmızı yapma girişimlerim var kırmızı çekyat aldım kitaplığı beyaz almak istiyodum ama şimdi görünce acaba kırmızımı alsam dedim:)

bir güzel çift dedi ki...

pembe ajandanın sahibesi;benim oturma odam kırmızı ve beyaz...eğer kırmızı çekyat almışsan kitalığın beyaz olması daha hoş olabilir.kırmızı beyazın o cıvıl cıvıl haline bayılıyorum ben. :) sevgilerle...

tugbatugba dedi ki...

bende de var öyle bir oda cnaım yaa sen toparlamayı becermişisn benim kütüphanem yetmedi yerlerde kitaplar hala. odayı birde ütü odası olarka kullanıyorum ben ay toparlanmıyo gitsin. bende büyük bir gardolap alıp bir tarafını kapaklı kütüphane yapıp bir tarafını ise ıvır zıvırlarımızı toplarlamak için kullanacağım. ama tozdan dolayı kesinlikle kapalı kapğaklı alamyı planlıyorum... he bu arada bende begendim hatta bu yıl ucuzduda sen kullanımdan şikayetçiysen daha bize laf düşmez anacımmm...

Sümeyye dedi ki...

çok güzel bi kitaplık canım ben de o kadar kitap almama rağmen bi kitaplık oluşturacak kadar kitabım birikmiyor bir türlü :( kitaplar evin ruhunu değiştiriyor sanki çok istiyorum bir kitaplık ama..kitaplarımı alan geri getirmiyor :(

^zeynep^ dedi ki...

çok hos olmus bu düzenlemeler! yandaki gitari da sevdim =) Benim kitaplik için yerim yok malesef, ama salonda vitrinde duruyor kitaplarim =) her daim göz önünde yani! benim de mini kütüphane gibi bir hayalim var (bir gün insallah) =)

bir güzel çift dedi ki...

tugbatugba;tugbacım yazmamışım ama aynen bende aynı zamanda ütü odası olarak kullanıyorum bahsettiğim odayı :) ve cidden dağınıklığı bitmio :)evet bu Billy lerdde indirim var ikeada başkasını bilmem ama ben pek memnun kalmadım kalitesinden...sevgilerle...


Sümeyye;haklısın kitaplık odalara bambaşka bir hava katıyor.Ben çok kitabı olan bir evde büyüdüm nasip olurda çocuklarım olursa onlarda ben gibi şanslı olsunlar isterim :))giden kitaplar dedin bam telime bastın ;) ah ne çok içimi yakar gidipte gelmeyen kitaplarım yaa:(


Zeynep A.;Gitar benim eski hevesim.Ünv. de iken 2 yıl klasik gitar eğitimi almıştım.şimdilerde dekoratif amaçlı duruyor bir köşecikte :(( kitapların göz önünde olması çok hoş bence,ben senin evine gelsem vitrininden gözlerimi ayıramazdım kesin :) bu arada inşallah bir kütüphane odamız olur Zeynep :))

ezgilimelodi dedi ki...

Kendi odam dışında ailenin kütüphanesine de kitaplarımı tıkıştırmak zorunda kaldım.Tetris kitaplık fikri annemin aklına yatmadığı için(dağınık görünürmüş:))kendi evimde(nasipse inşallah) daha değişik bir düzenlemenin peşindeyim.Çok farklı kütüphaneler var ama sanırım benim yine klasik tarzda olur.Malum bir kitap aldığımda tüm kitaplık dağılıyor:)
Evin de senin gibi cıvıl cıvıl.Huzurunuz eksilmesin...

bir güzel çift dedi ki...

Ezgilimelodi:ama ben o tetris kitaplık fikrini çok sevmiştiimm...olsun kendi evine yaptırırsın süper olur...teşekkür ederiz arkadaşım.bilmukabele...

laleninbahcesi dedi ki...

ben artık kitaplığımı düzeltmiyorum... aradığımı da bulamıyorum zaten...
Kırmızı kitaplık süper...
Keyifli okumalar diliyorum yeni düzenlenen odanızda

bir güzel çift dedi ki...

lalenin bahçesi;biz de gaza gelip ayda yılda bir düzenliyoruz işte böye...teşekkür ediyoruz sevgilerle...

neval dedi ki...

kırmızı billyde gözüm vardı lakin caydım şimdi bize de duvardan duvara kitaplık lazım galiba ;habir alıyorum çünkü

Zeynep'in Evi dedi ki...

canım benim kitaplığım da ikea..şimdilk bir sıkıntı gözükmüyor ama şu hali bile bana pek sarmıyor alalı 4 ay olmasına rağmen..

bir güzel çift dedi ki...

Neval;nevalcim ben memnun değilim ama başkalarını bilemem sen iice araştır yine de belki bizim şanssızlığımızdır...

Zeynep;biz 2 yıl önce almıştık.pek kaliteli değil işte.ama rengi bitiriyor insanı :D

nihalasli dedi ki...

kirmizi baya renk veriyordur odaya, yani isilti canlanma:) hic aklima gelmedi bu renk ben de gittim beyaz aldim tr de ki evimiz icin.dur gidince biraz oynim:)
sana blog odulu yolladim canim sayfamda;)

bir güzel çift dedi ki...

nihalaslı;kırmızı hastalığı var sanırım bende :))hemen geliyorum sayfana merak ettim bak şimdi...

mintinin dünyası dedi ki...

sevgili arkadaşım merhabalar.kitaplığın rengine bayıldım.emeğine yüreğine sğalık.bazı nesnelere kırmızı nasıl da güzel yakışıyor örneği işte burada...

nohut oda dedi ki...

cok sirin olmuş ıns gonlunden gecenlerde olur cnm..

Berra Bayka dedi ki...

çok güzelmiş başta rengi cezbediyo insanı yav :)

cherryblossom dedi ki...

kitapligin renk olarak gercekten cok güzel duruyor, keske kullanisli da olsaymis :((

hem kitapligin karismasi iyidir sevgili aysenur, asil karismayandan korkmak lazim öyle degil mi ;))

sevgiler..

bir güzel çift dedi ki...

mintininmutfağı;kitaplığın rengine bayılmıştım bende hala çok seviyorum ama keşke daha kaliteli olsaymış :)

nohut oda:amiiiin canım..inşallah...

Berra'nın çöplüğü;teşekkür ederim canım...

kiraz çiçeği;ne de doğru söylemişsin.aslında şikayet edilesi bir durum değil karışan kitaplık...haklısın...seviyorum kitaplarımı :))

Unknown dedi ki...

O nasıl güzel bir kitaplıktır! Nasıl bir kırmızıdır o ya. Çok beğendim. Ikea konusunda katılıyorum, ürünleri her zaman göze hitap ediyorlar, orjinal ama kalitesiz şeyler. Ama her ne olursa olsun bu kırmızı kitaplığı çoğu sağlam kitaplığa tercih ederim! :)
Güzel bir haftasonu geçirmişsiniz. Tüm haftasonularınız böyle olur inşallah. Sevgiler :)

SELANİK

İzmir den yola çıkışımız sabah 8.30 u buldu. Yol müziklerimiz eşliğinde keyifle yol aldık. Planın ilk parçası Edirne idi. Bi gece Edirne d...