16 Nisan 2009 Perşembe

Bir Güzel Çift Mutfakta...


Mutfağıma giripte açık balkon kapısından içeriye dolan cıvıltıları,yemyeşil bahçeyi ve pırıl pırıl güneşi görünce bütün günümü mutfakta geçirdim bugün.Yemek yapmaya evlendiğimde başladığımı ve yemek konusunda da iddialı olmadığım bilinir.Ama benim sodalı böreğim meşhurdur.Ve bugün sevdiceğim için sodalı börek yaptım.Ben mutfakta uğraşırken bir baktım sevdiceğim işten kaçıp gelmiş J Ve birlikte devam ettik yemek yapmaya.Çok güzel iştah açıcı bir semiz otu salatası yaptık.Semiz otunun omega3 bakımından çok zengin olduğu ve salatasının çok faydalı olduğunu hatırlatmak isterim.Ali’nin salatalarından tadana kadar salata konusunda gurme(!) olduğumu düşünürdüm.Ama Ali’nin salatalarından sonra ben artık salata yapmaktan vazgeçtim. Ali’nin “Akdeniz salatası” ve “Baba salatası”adını verdiği salatası meşhurdur.Semiz otu salatasının ardından zeytinyağlı taze bakla pişirdik birlikte ve gerçekten harika lezzetlerle,mis gibi kokularla doldu evimiz.


Buradan tarif vermek istemiyorum.Zaten başta da dediğim gibi yemek konusunda çok yeni sayılırım.Çok güzel yemek blogu yazan arkadaşlarımız var. Ama mutfakla ilgili birkaç öneri verebilirim;

-Fırından çıkardığınız hamur işlerini, özellikle kekleri servis etmeden önce mutlaka en az 1,5 saat dinlenmeye bırakmalısınız.Fırından çıkar çıkmaz kesip servis yaparsanız içi hamur kalır ve tadında bir acılık hissedilir.

-Kek ve börek yaparken büyük yumurta kullanmayın.Çünkü büyük yumurtalar kekin soğuduğu zaman çökmesine neden olabilirler.Bu nedenle orta boy yumurtalar kek ve börek için en uygunudur.
-Sarımsağa ihtiyacınız olduğu anlarda kabuğunu ayıklamaktan sıkılıyorsanız (benim gibi),fazla miktarda sarımsağı bir seferde soyun.Sonra da zeytinyağı dolu bir kavanoza atıp,burada saklayın.Bu şekilde hem uzun süre muhafaza etmiş hem de içinde bulunduğu yağla yemeklerinize,salatalarınıza ayrı bir lezzet kazandırmış olursunuz.

Bu arada fotoğraflarda gördüğünüz böreğimi dayanamayıp hemen fotoğrafladım :) oysa servis tabağına alıp fotoğraflasaydım daha şık bir görüntü olabilirdi :) Şimdilik bu kadar.İlerleyen zamanlarda öğrendiklerimi paylaşmaya devam edeceğim.Şimdi güzel bir akşam geçirmek için dışarıya çıkma vakti...
mutlu günler....

1 yorum:

nanelimonkabugu dedi ki...

Ah canım biz nanelimonkabugu ama hala bu yeni blogunu ekleyemedik artık buna beceriksizlikmi dersin bilemem ama blogcunun yeni halini hiç sevmedim çok karmaşık arkadaş ekleyi bulamıyoruzzz:(((

Benim asıl meselem senin semizotu salatan.Ama şekerim böylede yapılmazki hamilesi var, aşereni var. Tam 3 gündür bütün marketleri araştırdık semizotu yok pazarlarında bir kısmı tamam ama bir demetcik semizotu bulamıyoruz.
Cuma akşamı bloguna bakmakla başladı bu serüven ve hala dört bir koldan aramalarımız devam ediyor.Bu zavallı aşeren gördüğünde gözü kalan arkadaşına yapılacak şeymiydi bu aşkolsun:):) Ah canım çok sitem ettim şakaydı ama gerçekten hala arıyoruz sana afiyet olsun çok dediğim gibi bu blogunu ekleyedik ama takip ediyoruz şekerim öpüldün:)

Meral

SELANİK

İzmir den yola çıkışımız sabah 8.30 u buldu. Yol müziklerimiz eşliğinde keyifle yol aldık. Planın ilk parçası Edirne idi. Bi gece Edirne d...